Casemanager Bouw- en Woningtoezicht

Dit is een oud bericht.

Ondernemend Beek, dat is de gemeente Beek!

Ondernemend in de zin van een bedrijvige en economisch krachtige gemeente maar ook in bredere zin ondernemend. Beek staat open voor nieuwe ideeën, open voor (maatschappelijk) ondernemerschap, open naar bewoners, open naar de regio, open naar elkaar. Dat zijn de ingrediënten voor een veelzijdige en vitale gemeente en gemeentelijke organisatie.

Beek is trots op haar eigen identiteit, haar autonomie en haar hoge voorzieningenniveau. Beek werkt continue aan het optimaliseren van haar dienstverlening.

Om dit te kunnen realiseren werkt Beek resultaatgericht, en heeft ze goede arbeidsvoorwaarden, ruime opleidingsmogelijkheden en faciliteiten om flexibel te werken. Voor medewerkers biedt dit kansen voor persoonlijke ontwikkeling en een goede balans van werk en privé.  WiI jij aan de slag in Beek? Reageer dan op onderstaande vacature.

De gemeente Beek bestaat uit een eenhoofdige directie (de gemeentesecretaris). Deze wordt ondersteund door de Directiesecretaris. De organisatie kent drie afdelingen: Ruimte, Samenleving en Bestuurs- en Managementondersteuning.

Voor de afdeling Ruimte zijn wij op zoek naar twee:

CASEMANAGERS BOUW- EN WONINGTOEZICHT

(2,0 fte in totaal)

Wat houdt de functie in?

  • Je draagt zorg voor de intake, beoordeling en verlening van enkel- en meervoudige Wabo-vergunningen (casemanagement);
  • Je beoordeelt conceptaanvragen/principeverzoeken en behandelt legalisatievraagstukken, voortvloeiend uit controle en toezicht op het gebied van ruimtelijke ordening;
  • Je levert binnen het team BWT je bijdrage aan het inrichten en bewaken van werkprocessen;
  • Je draagt mede zorg voor het ontwikkelen en opstellen van VTH- en welstandsbeleid;
  • Je adviseert over en geeft uitvoering aan beleid op het gebied van bouw- en woningtoezicht;
  • Je verstrekt informatie aan derden over bouwregelgeving en beleid;
  • Je verricht overige binnen de afdeling voorkomende werkzaamheden zoals (niet limitatief): het secretariaat van de welstandscommissie,  dorpsbouwmeester en de monumentencommissie, applicatiebeheer, het beheer van informatiesystemen zoals het Register Risicosituaties Gevaarlijke Stoffen (RRGS) en  het informatiesysteem overige ramptypen/risicovolle objecten (ISOR).

Wat vragen wij van jou?

  • HBO opleidingsniveau;
  • 2 (relevante) ervaringsjaren;
  • Aanvullende opleiding ambtenaar BWT II, asbestdeskundige SC 570, basis constructieve veiligheid, basis externe veiligheid, beleidsontwikkeling en coördinatie;
  • Kan 1ste medewerker en/of coördinator zijn van een specifiek taakveld;
  • Hoge tot een behoorlijke mate van verantwoordelijkheid (incl. afbreukrisico);
  • Competenties: communiceren, plannen en organiseren, kwaliteitsbewustzijn, klant- en service gerichtheid, resultaatgerichtheid / realisatie van doelen, omgevingsbewustzijn, verzamelen van informatie, samenwerken, flexibiliteit.

Wat bieden wij jou?

  • Een structurele functie, waarbij het eerste jaar wordt aangegaan met een tijdelijke arbeidsovereenkomst. Na een jaar functioneren zal op basis van de personeelsbeoordeling worden bezien of deze kan worden omgezet naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
  • Een boeiende werkomgeving met een veelzijdig takenpakket;
  • Salaris afhankelijk van opleiding en werkervaring: aanloopschaal 9 tussen € 2.756 -
    € 4.048, functionele schaal 10 tussen € 2.973 - € 4.494 bruto per maand (o.b.v. fulltime aanstelling, parttime naar rato);
  • Een 36-urige werkweek, eventueel aangevuld met gedeeltelijke ADV (38 uur per week) of volledige ADV (40 uur per week);
  • Het Individueel Keuze Budget (17,05%, t.b.v. uitruil van arbeidsvoorwaarden);
  • Pensioenopbouw bij het ABP;
  • Ruime mogelijkheden voor opleiding en ontwikkeling;
  • Flexibele werktijden.

De gemeente Beek hanteert generieke functieprofielen. Op deze functie is het generieke functieprofiel van toepassing voor de Beleids-/uitvoerend medewerker B. Voor meer informatie over het generieke functieprofiel, de generieke taken, de functiekarakteristiek, de gevraagde competenties en de resultaatgebieden wordt verwezen naar www.gemeentebeek.nl/vacatures.

Wil je solliciteren?

Een psychologische test maakt deel uit van de selectieprocedure. Inlichtingen over deze functie kunnen ingewonnen worden bij Tonino Mariani, Hoofd afdeling Ruimte a.i. (tel. 046 - 43 89 367).

Belangstellenden worden uitgenodigd hun sollicitatie vóór 20 september a.s. inclusief CV digitaal te richten aan het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Beek, via e-mail: vacature1@gemeentebeek.nl.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 5 oktober (middag), 6 oktober (middag) en 8 oktober (ochtend).  

Indien je geen automatische ontvangstbevestiging ontvangt, controleer dan eerst de ongewenste mail / spambox. Is de bevestiging niet binnengekomen, neem dan contact op met Mirjam van Zeijl, Beleidsadviseur P&O (tel. 046-43 89 268).

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.