College koopt pand op Beekerhoek voor huisvestiging Beekse buitendienst

Het college van B&W van de Gemeente Beek heeft een bedrijfspand gekocht aan de Burgemeester van Meeuwenstraat op bedrijventerrein Beekerhoek. Het college koopt het pand om er de gemeentelijke buitendienst te huisvesten. De buitendienst is momenteel gevestigd op sportlandgoed De Haamen in Beek.

Wethouder Rob Schwillens (dienstverlening en afvalbeleid) is blij met de aankoop: “We hebben al enige tijd de wens om onze buitendienst elders te huisvesten. Met het pand op Beekerhoek komt die verhuizing in zicht. Het bedrijfspand staat op een perceel van ruim 2000 vierkante meter en biedt daarmee voldoende ruimte voor het materieel van de buitendienst.”

Ook wethouder Ralph Diederen (sport) is verheugd: “Tussen de vele sportvoorzieningen op De Haamen was de buitendienst een vreemde eend in de bijt. De verhuizing naar Beekerhoek is voor alle partijen een goed vooruitzicht: een toekomstbestendig pand voor de buitendienst en ruimte voor nieuwe ontwikkelingen op het sportlandgoed.”

Het bedrijfspand wordt medio januari overgedragen aan de gemeente. Daarna zijn er nog enkele aanpassingen nodig om het pand geschikt te maken voor de huisvesting van de Beekse buitendienst, waar 27 mensen werken. Welke aanpassingen exact nodig zijn, zal na de overdracht in kaart worden gebracht. Dit betekent ook dat nog niet bekend is wanneer de verhuizing precies gaat plaatshebben.

Op De Haamen is naast de buitendienst ook een mini-milieupark gevestigd. De gemeenten Beek, Stein, Echt-Susteren en Sittard-Geleen voeren momenteel onderzoek uit naar de toekomstbestendigheid van alle milieuparken in de Westelijke Mijnstreek. Het milieupark blijft voorlopig op de huidige locatie gehuisvest.