Cyriel en Tess maken zich sterk voor een beter milieu en krijgen jeugdlintje

Cyriel Limpens (11) en Tess van der Linden (12) uit Genhout hebben vanmiddag uit handen van loco-kinderburgemeester Emma Verpoort een jeugdintje ontvangen. Cyriel en Tess kregen het lintje voor een milieuactie die hebben opgezet op basisschool KC De Kring in Genhout.

Tess en Cyriel zagen dat kinderen rommel niet altijd in de vuilnisbak gooiden maar op de grond en op het schoolplein. Dat vond het tweetal niet kunnen en daarom besloten zij in actie te komen. Tess en Cyriel maakten posters die in de hele school werden opgehangen. Op die manier maakten zij hun schoolgenoten bewust dat afval niet op de grond maar in de prullenbak thuishoort.

En het bleef niet bij het ophangen posters. Cyriel en Tess hebben hun actie in elke klas gepresenteerd. Hun posteractie bleek zo’n succes dat de schoolleiding er nu over nadenkt om iedere klas te vragen om één keer per week het schoolplein op te ruimen.

De kindergemeenteraad vindt de betrokkenheid van Tess en Cyriel bij het milieu bijzonder. De raad vindt het vooral bewonderingswaardig dat zij niet alleen betrokken zijn, maar ook in actie zijn gekomen. Daarom hebben Tess en Cyriel een jeugdlintje verdiend.