Frans Donners (80) uit Spaubeek benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau

De heer Frans Donners (80) uit Spaubeek is op vrijdag 14 juni in Brasserie Onder de Poort in Beek benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. De heer Donners ontving de Koninklijke onderscheiding uit handen van burgemeester Christine van Basten-Boddin tijdens een speciale vergadering ter gelegenheid van het 50-jarig jubileumfeest van de Vereniging Personeel Chemische Bedrijven (VPCB). Meneer Donners is al 25 jaar penningmeester van de VPCB en neemt door het ontbreken van een voorzitter en secretaris sinds 2018 alle honneurs waar.

De heer Donners voert voor de VPCB talloze administratieve taken uit, beheert en bemand in Geleen de winkel en organiseert en begeleidt talloze activiteiten en dagtochten. Daarnaast is hij nog hoofdredacteur van het ledenkrantje en beheert hij de website.

Burgemeester Van Basten-Boddin: “De heer Donners is met zijn tomeloze en onbaatzuchtige inzet een sieraad voor de Beekse gemeenschap en daarbuiten. Wij zijn ontzettend trots op mensen zoals meneer Donners en feliciteren hem en zijn gezin van harte met deze bijzondere onderscheiding.”