Heinz Albert Gerhards uit Gundelfingen an der Donau ontvangt Gouden Erespeld

De heer Heinz Albert Gerhards, oud-gemeentesecretaris van Gundelfingen an der Donau heeft op donderdag 13 juni de Gouden Erespeld van de gemeente Beek ontvangen. De heer Gerhards ontving de gemeentelijke onderscheiding uit handen van burgemeester Christine van Basten-Boddin tijdens een bezoek aan de gemeente Beek. De heer Gerhards is 17 jaar lang, tot en met 2021, gemeentesecretaris van Gundelfingen geweest, waarvan de stedenband met de gemeente Beek sinds 1970 bestaat.

In het kader van de stedenband hebben diverse bezoeken plaatsgevonden en zijn er goede contacten ontstaan en onderhouden, zowel met de heer Gerhards als met de zusterstad. De heer Gerhards had bij de organisatie van deze bezoeken een belangrijke rol. Daarnaast heeft hij zich jarenlang ingezet voor het bevorderen van de diplomatieke en vriendschappelijke betrekkingen tussen Beek en Gundelfingen an der Donau.

Burgemeester Van Basten-Boddin: “De heer Gerhards heeft zijn werk met grote verantwoordelijkheid en een brede maatschappelijke inzet en uitstraling vervuld. Dat heeft geleid tot uitstekende contacten over de landsgrenzen heen. Wij feliciteren hem van harte met deze bijzondere onderscheiding.”