Wat een heldin! Emily Roijen uit Spaubeek krijgt jeugdlintje

Vanmorgen is de negenjarige Emily Roijen uit Spaubeek op school verrast door kinderburgemeester Olivia Mishchenko en burgemeester Christine van Basten-Boddin. Emily kreeg uit handen van de kinderburgemeester een kinderlintje voor haar heldhaftige optreden deze zomer: zij voorkwam dat haar tweejarige broertje in een zwembad verdronk.

Deze zomer stond er een zwembad bij de familie in de tuin waar tijdens warme dagen met plezier gebruik van werd gemaakt. Tegen bedtijd liep de familie terug naar het woonhuis, toen Emily opmerkte dat haar broertje er niet meer bij liep. De jongen was teruggegaan naar het zwembad en raakte onfortuinlijk te water. Emily liep terug, zag haar broertje in het water liggen en dook er gelijk in. Ze hield hem met zijn hoofd boven water totdat hun vader de jongen uit het water kon halen.

Door het kordate optreden van zijn grote zus, heeft de tweejarige geen schade overgehouden aan het ongeluk.
“Zo’n heldendaad verdient een jeugdlintje”, aldus kinderburgemeester Olivia Mishchenko. Dat vindt ook burgemeester Christine van Basten-Boddin: “Wij zijn heel trots op kinderen zoals Emily die gelijk in actie komen als ze zien dat iemand anders in nood verkeert.”

De Beekse kindergemeenteraad, gemeenteraad en het college van burgemeester en wethouders feliciteren Emily van harte met haar welverdiende jeugdlintje.