Opening fototentoonstelling MISTO in Beeks gemeentehuis

Op vrijdag 21 juni opent wethouder Marcel Meurkens in het gemeentehuis van Beek de fototentoonstelling MISTO van fotogroep Photo Artistique. Tijdens de expositie tonen professionele fotografen hun werken. De opening vindt plaats om 19.00 uur in de bovenhal van het gemeentehuis en is voor iedereen vrij toegankelijk.

De expositie loopt van 21 juni tot en met 2 augustus en is op werkdagen tussen 09.00 en 12.30 gratis te bezoeken. Op woensdag is de tentoonstelling ook tussen 14.00 en 19.00 uur open voor publiek.
De deelnemende fotografen zijn:

• Henk Hollemans. Hij is medeoprichter van fotogroep Photo Artistique en docent audio visuele productie aan de Hogeschool Zuyd. Hollemans fotografeert al vanaf zijn vijftiende jaar. Zijn favoriete thema’s zijn: landschappen, natuur, grafische verstilling en moderne architectuur.
  • Ine Bierings-Wesel. Haar carrière als fotografe begon met de aanmelding voor de kunstacademie in Maasmechelen waar zij de richting kunstfotografie volgde. Na jaren van schilderen besloot Bierings-Wesel op een andere manier te gaan schilderen: met licht. Met een fotografisch oog kijkt zij naar mensen in hun omgeving.
  • Riny Adams. Zij volgde een opleiding tekenen en handvaardigheid aan de lerarenopleiding in Tilburg. Adams beschikt over een eigen atelier in een kunstenaarsgemeenschap. Zij maakt werken op doek en paneel, waarbij ze kleuren en vormen samenbalt tot een organisch geheel.
  • Truus Houben. Zij volgde de opleidingen schilderen en vrije grafiek aan de kunstacademies in Bilzen en Genk. Daarna volgde ze nog de opleiding kunstfotografie aan de academie in Tongeren en de academie in Maasmechelen. Ze begon te fotograferen om inspiratie op te doen voor haar grafisch werk en kwam zo tot het inzicht dat fotograferen schilderen met licht is.
  • Karin Counet. Zij rondde haar opleiding creatieve fotokunst af aan de kunstacademie in Maasmechelen. Sindsdien is Counet actief als kunstfotograaf. Zij haalt haar inspiratie vooral uit impressionistische schilderkunst. Met digitale fotobewerking maakt zij impressionistische landschappen en portretten met abstracte elementen.